×

به اشتراک بگذارید

  • تفاوت درب و پنجره آلومینیومی با UPVC (بخش اول)

تفاوت درب و پنجره آلومینیومی با UPVC در مورد تفاوت درب و پنجره آلومینیومی با UPVC مطالب زیادی نوشته شده و بحث های طویلی صورت گرفته است. چناچه بخواهیم مطالب عنوان شده در این زمینه را جمع بندی کرده و به صورت خلاصه در آوریم میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ۱- استحکام و قدرت خمشی برای آن که یک پنجره یا درب به خصوص در ابعادی بزرگ در طراحی ها لحاظ میگردد و همچنین بدلیل وزن بالای شیشه دو جداره کارایی درست خود را داشته باشد،به میزانی از استحکام و قدرت خمشی نیازاست که با مقایسه دو مقطع پنجره آلومینیومی با پروفیل اختصاصی و آلیاژ ۶۰۶۳ و یک پنجره UPVC قابل تشخیص فوری است. عمده قدرت پروفیل UPVC از یک پروفیل U شکل گالوانیزه تامین میشود که گاهی بدلیل مخفی بودن در محصول نهایی در کیفیت آن کوتاهی میشود. لذا به وضوح قدرت خمشی یک پروفیل آلومینیومی چند برابر یک پروفیل UPVC است.

برای آشنایی با درب و پنجره آلومینیومی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.


۲- سختی

این خصوصیات محصولات در کاربری آن و بخصوص در مرور زمان درک می شود. سختی آلومینیوم ۲۷ برابر UPVC است که این موضوع باعث برتری چشمگیر استفاده از آلومینیوم در مقابل UPVC می شود به هر حال سختی UPVC به قدری کم می باشد که حتی چوب ۴برابر از UPVC سخت تر است.

۳- اتصالات

در پنجره های UPVC اتصالات تنها در قسمت های بیرونی و قابل رویت به خصوص در کنج ها با سیستم جوش تأمین می شود. حتی در پروفیل U گالوانیزه که در سرتاسر پروفیل میگردد این کار صورت نمیگیرد. در پنجره های آلومینیومی با تکیه بر چند اتصال رایج به خصوص یراق آلات پیچ و پرچی و همچنین پانچ با استفاده از لقمه های توپر آلومینیومی قدرت اتصال به نحوی فوق العاده و غیرقابل قیاس بالاست.

۴- نصب یراق آلات

با وجود مشابهت بسیار در یراق آلات هر دو سیستم و تنوع مارک های مختلف بدین لحاظ لولاها و دستگیره ها و دیگر یراق آلات در پنجره های UPVC مستقیما روی پروفیل


هایی از همان جنس نصب میگردد که در اثر وزن بالا و استفاده مکرر به مرور زمان پروفیل در محل اتصال از عنصر اتصال دهنده مثل پیچ ضعیف تر بوده و اصطلاحا جا باز


میکند که در اثر این عمل ما به وفور شاهد افتادگی لنگه و سایر تغییر شکل ها در پنجره ی UPVC هستیم که این اتفاق به مراتب کمتر در آلومینیوم می افتد چون یراق


آلات مستقیما به فلز آلومینیوم متصل هستند.

مطلب پیشنهادی: نمای سرامیک خشک

درب و پنجره آلومینیومی upvc

بسیاری از افرادی که به دنبال بازسازی ساختمان و یا تعویض پنجره‌های ساختمان خودشانند، می‌خواهند در رابطه با درب آلومینیومی و درب یو پی وی سی اطلاعات کسب کنند. چرا که این روزها، انتخاب میان درب آلومینیومی و درب یو پی وی سی کمی‌سخت به نظر می‌رسد. هر یک از متریال‌های آلومینیوم و یو پی وی، دارای مزیت‌هاو معایب مختلفی‌‌اند. به همین خاطر، انتخاب میان آن‌ها کمی‌ سخت است. درب ‌‌آلومینیومی upvc، می‌تواند جایگزینی مناسب برای درب‌های آلومینیومی و یا یو پی وی سی باشد. 

درب آلومینیومی upvc 

درب آلومینیومی upvc یکی از بهترین درب‌هایی است که می‌تواند برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار گیرند. شاید تا به حال نام درب آلومینیومی را شنیده‌باشید و میان خرید این نوع درب با درب یو پی وی سی، دچار‌ تردید شده باشید؛ ولی با روی کار آمدن نسل جدید درب و پنجره‌ها، دیگری نیازی نیست که میان خرید درب آلومینیومی و یا درب یو پی وی سی، دچار‌تردید باشید. 
درب آلومینیومی upvc به دلیل اینکه هم دارای یو پی وی سی و هم دارای آلومینیوم است، می‌تواند خصوصیات فوق‌العاده ای داشته باشد. برای اینکه با ویژگی‌های مختلف درب آلومینیومی upvc آشنا شوید، ابتدا بهتر است که ویژگی‌های درب آلومینیومی و یو پی وی سی را بررسی کنیم.  

ویژگی‌های مختلف آلومینیوم برای ساخت درب و پنجره

آلومینیوم از جمله متریال‌هایی است که به دلیل داشتن وزن پایین، می‌تواند برای درب و پنجره‌هامورد استفاده قرار گیرد. 
استحکام درب و پنجره‌های ساخته شده با آلومینیوم بسیار بالا است. 
پنجره‌هایی که با آلومینیوم ساخته شده‌‌اند، می‌توانند تا 60 درصد باعث ایجاد عایق حرارتی شوند. 
نحوه تمیز کردن این پنجره‌هابسیار ساده بوده و به راحتی قابل نگهداری‌‌اند 
ویژگی‌های مختلف یو پی وی سی، برای ساخت درب و پنجره
پنجره‌هایی که با یو پی وی سی ساخته می‌شوند، دارای طرح و رنگ بسیار متنوعی‌‌اند. 
درب و پنجره‌های یو پی وی سی، عایق خوبی برای صوت و حرارت هستند. 
درب و پنجره‌های یو پی وی سی، ضد آب و رطوبت هستند و رطوبت بر روی آن‌هاتاثیر بدی نخواهد داشت. 
درب و پنجره‌های یو پی وی سی، از جهت مقاومت در برابر خوردگی، بسیار ‌فوق‌العاده‌‌اند. 
این درب و پنجره‌ها، طول عمر بالایی دارند و به دلیل اینکه با نور خورشید آسیب نمی‌بینند، بسیار مفید برای فضاهای بازند. 
متریال یو پی وی سی، صیقل خورده است و کمتر ذرات گرد و غبار را به خودش جذب می‌کند. 
برای اطلاع از قیمت درب اتوماتیک با ما همراه باشید.

مزیت‌های استفاده از درب و پنجره ‌‌آلومینیومی upvc

 درب و پنجره آلومینیومی upvc‌ترکیبی از درب و پنجره‌های یو پی وی سی و آلومینیومی است. این محصولات هم دارای مزیت‌هاو ویژگی‌های متریال یو پی وی‌‌اند و هم خصوصیات آلومینیوم را از خودشان کرده‌‌اند. با ادغام یو پی وی سی به عنوان یک متریال پلاستیکی و ادغام آلومینیوم به عنوان یک فلز، می‌توان خواص درب و پنجره‌هارا افزایش داد. 
درب و پنجره آلومینیومی upvc هم زیبایی منحصر به فردی دارد، هم می‌تواند به دلیل داشتن‌ترکیبات مختلف، فواید بسیار زیادی داشته باشد. دوام و طول عمر این درب و پنجره‌ها، نسبت به درب و پنجره‌هایی که فقط با یو پی وی سی و یا آلومینیوم ساخته شده‌‌اند، بیشتر است. 
فلز آلومینیوم، یک فلز با استحکام مکانیکی بسیار بالاست. طول عمر بالایی دارد و می‌تواند با مقاومت خودش در برابر ضربه، یک متریال خوب برای استفاده در درب و پنجره باشد. یو پی وی سی، یکی از متریال‌های خاص است که به دلیل داشتن خاصیت عایق صوتی و حرارتی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. 
بنابراین، درب آلومینیومی upvc  با ادغام آلومینیوم و یو پی وی سی، می‌تواند عایق حرارتی خوبی داشته باشد و در عین حال، طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. مزیت‌های مختلف دیگری نیز برای درب و پنجره آلومینیومی upvc وجود دارند، از جمله:
داشتن زیبایی منحصر به فرد 
امکان انتخاب رنگ‌های مختلف برای درب آلومینیومی upvc
داشتن هزینه کم برای تعمیر و نگهداری درب و پنجره آلومینیومی upvc
داشتن عملکرد ‌فوق‌العاده عالی نسبت به عملکرد مناسب 
امکان نصب راحت و سریع 
قابل پیاده‌سازی با روش‌های مختلف (دو جداره و سه جداره) 
دارای مزیت‌های متریال یو پی وی سی و آلومینیوم 
عایق بسیار خوب در برابر حرارت و صوت 
مقاوم در برابر رطوبت و آب 
زیبایی منحصر به فرد در کنار داشتن دوام و طول عمر بالا

قیمت درب و پنجره ساخته شده با آلومینیوم و upvc چقدر است؟ 

یکی از سوالات رایجی که در رابطه با درب آلومینیومی upvc وجود دارد، قیمت آن‌هاست. به طور کلی، قیمت درب و پنجره آلومینیومی upvc بستگی به عوامل مختلفی دارد و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای این نوع درب و پنجره‌هاتعیین کرد. به خصوص اینکه، کیفیت آلومینیوم و یو پی وی سی به کار رفته در هر یک از درب و پنجره‌ها، با هم تفاوت زیادی دارند. 
اگرچه ممکن است قیمت درب آلومینیومی upvc نسبت به دیگر درب‌های موجود در بازار، بیشتر باشد؛ اما با وجود کیفیت بالای این درب و پنجره‌ها، می‌توان از مزیت‌های مختلف این محصولات بهره مند شد. بهتر است برای اطلاع از قیمت درب آلومینیومی upvc، با مجموعه‌هایی که این درب‌ها را به فروش می‌رسانند، در ارتباط باشید. 
مطالعه بیشتر:  نرده های شیشه ای
سخن پایانی 
این روزها، بسیاری از مردم و افرادی که در زمینه ساختمان‌سازی فعالیت دارند، میان خرید درب یو پی وی سی و درب آلومینیومی ‌دچار‌تردیدند. واقعیت این است که هر یک از درب و پنجره‌ها، دارای خصوصیات مختلفی‌‌اند و هیچ کدام بد نیستند. ولی به‌هرحال، انتخاب درب ‌‌آلومینیومی upvc، می‌تواند بهتر از انتخاب یک درب آلومینیومی ‌یا یو پی وی سی باشد. 
درب‌های آلومینیومی و یو پی وی سی، به صورت ‌ترکیبی تهیه می‌شوند که در این مقاله در رابطه با مزیت‌های مختلف این درب‌هاصحبت کردیم. در صورتی که، علاقه مند به داشتن درب و پنجره‌های باکیفیت و با مزیت‌های مختلف هستید، ما به شما درب آلومینیومی upvc را پیشنهاد می‌کنید. از لحاظ طول عمر، زیبایی، کیفیت و ... این درب و پنجره‌ها، خیال شما راحت باشد! 

مقالات مشابه

کیفیت ماندگار است

Aluminum door, window and facade