×

به اشتراک بگذارید

  • درب اتوماتیک پارکینگ

‌‌

درب های اتوماتیک پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ به درب‌ اتوماتیک گفته می‌شود که بدون کمک دست و با استفاده از نیروی برق به‌صورت خودکار باز و بسته می‌شود. این روز‌ها تهیه و نصب این نوع درب به یکی از ضروری‌ترین تجهیزات در ورودی ساختمان‌ها تبدیل شده است. این درب‌ها به‌طور کلی در پارکینگ‌ ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند. درب های اتوماتیک پارکینگ مزایای زیادی نسبت به درب های دستی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید...

مطالعه پیشنهادی: نمای سرامیک

در گذشته، استفاده از درب‌های اتوماتیک برای پارکینگ بیشتر تشریفاتی بود و بسیاری از پارکینگ‌ها، با این درب‌ها طراحی ن‌می‌شدند؛ اما امروزه، استفاده از ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، به یکی از الزامات تبدیل شده است. به خصوص اگر نیاز به اتوماتیک کردن درب پارکینگ‌های تجاری و ساختمان‌های مسکونی بزرگ باشد. ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، از جمله درب‌هایی‌‌اند که ‌می‌توانند برای انواع ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرند.

‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، دارای تنوع بالایی در عملکرد، مکانیسم و طراحی‌‌اند و هر کدام کارایی متناسب با خودشان را دارند. به طور مثال، گاهی نیاز است که درب اتوماتیک پارکینگ برای پارکینگ‌های کم‌تردد و کم رفت‌وآمد مورد استفاده قرار بگیرد. در این حالت، باید از یک درب اتوماتیک ساده‌تر استفاده کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با قیمت درب اتوماتیک پارکینگ، انواع ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، مزیت‌ها، ویژگی‌ها و ... صحبت کنیم.

برای آشنایی با لیست قیمت جک درب اتوماتیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.


اهمیت استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ برای انواع پارکینگ‌ها

‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ از جمله درب‌هایی‌‌اند که ‌می‌توانند برای انواع پارکینگ‌های مسکونی، کم رفت‌وآمد و پررفت‌وآمد مورد استفاده قرار گیرند. این درب‌ها، به واسطه داشتن تنوع بسیار بالا، کارایی متفاوتی نیز دارند. از این رو، ‌می‌توان بر اساس نیاز و شرایط خاص پارکینگ، هر یک از درب‌های پارکینگ را خریداری نمود.

در گذشته، شاید نیاز زیادی به درب‌های اتوماتیک برقی نبود و ‌می‌توانستیم بدون این درب‌ها نیز، در پارکینگ‌ها رفت و آمد داشته باشیم؛ اما امروزه، یکی از الزامات جدید ساختمان سازی، استفاده از درب‌های اتوماتیک برای پارکینگ‌هاست. چرا که دیگر امکان باز و بسته کردن درب به صورت دستی برای پارکینگ‌های پررفت‌‌وآمد وجود ندارد.

همچنین، درب‌های اتوماتیک برقی ‌می‌توانند امنیت یک ساختمان را افزایش دهند. به خصوص اگر سنسورهای مختلف مانند سنسور پلاک‌خوان بر روی این درب‌های اتوماتیک نصب شوند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، عدم خرید درب های اتوماتیک برای پارکینگ، عملا بی فایده است.

انواع ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ

‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، بسته به مکانیسم و عملکرد خاصی که دارند، ‌می‌توانند برای پارکینگ‌های مختلف و ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرند. ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، ‌می‌توانند بر اساس نیاز خریداری شوند. بنابراین، نیاز است که افراد قبل از خرید درب اتوماتیک پارکینگ، در رابطه با انواع این درب‌ها آشنایی کامل داشته باشند.

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ، به نوع این درب ها نیز بستگی دارد. از جمله ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، عبارتند از:

1) درب اتوماتیک ریلی

‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ ریلی، یکی از انواع درب‌هایی‌‌اند که برای انواع پارکینگ‌های مسقف و غیر مسقف قابل استفاده‌اند. درب‌های اتوماتیک ریلی با یک موتور الکتریکی کار ‌می‌کنند که وظیفه باز و بسته کردن درب‌ها را فراهم ‌می‌کند. این درب‌ها، می توانند در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرند.

در درب‌های اتوماتیک ریلی، یک لنگه درب با جنس‌های مختلف بر روی پارکینگ نصب ‌می‌شود. سپس، با کمک یک بازوی مکانیکی، درب بر روی یک ریل به سمت چپ یا راست حرکت ‌می‌دهد. برای نصب درب‌های اتوماتیک ریلی، نیاز است که فضای کافی جهت باز شدن درب به صورت ریلی وجود داشته باشد. بنابراین، بیشتر در پارکینگ‌های بزرگ که طول بزرگی دارند، ‌می‌توان از درب‌های ریلی استفاده کرد.

در صورتی که نیاز باشد از فضای پشت درب پارکینگ استفاده کرد، ‌می‌توان از درب ریلی جهت جلوگیری از اشغال شدن فضا در پشت درب استفاده نمود. درب‌های ریلی پارکینگ ‌می‌توانند برای صنایع مختلف، ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرند.

2) درب اتوماتیک لولایی پارکینگ

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ، از جمله انواع درب‌های اتوماتیک است که با کمک بازوی مکانیکی یا همان جک باز و بسته ‌می‌شود. این درب‌ها به دو صورت تک لنگه و دو لنگه قابل سفارش دادن هستند.

• درب اتوماتیک لولایی یک لنگه

درب اتوماتیک لولایی تک لنگه، همانطور که از اسمش پیداست دارای یک لنگه درب ‌می‌باشد. بازوی مکانیکی بر روی این درب نصب ‌می‌شود و ‌می‌تواند با کمک نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور، باز یا بسته شود.

درب ‌های اتوماتیک لولایی تک لنگه، فقط برای پارکینگ‌هایی مناسب هستند که دارای درب پارکینگ تک لنگه ‌می‌باشند. در هنگام انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ تک لنگه، باید به وزن قابل تحمل بازوهای مکانیکی و قدرت موتور توجه داشت تا مشکلی برای بازوی مکانیکی به وجود نیاید.

• درب اتوماتیک لولایی دو لنگه

درب اتوماتیک لولایی دو لنگه، از جمله درب‌های اتوماتیک لولایی است که ‌می‌تواند به صورت دو لنگه خریداری شود و بر روی دو لنگه از درب پارکینگ نصب شود. درب‌های اتوماتیک لولایی دو لنگه، دارای دو بازوی مکانیکی هستند که بر روی هر یک از لنگه‌های درب باز ‌می‌شوند و ‌می‌توان با کمک این بازوهای مکانیکی، درب را باز یا بسته کرد.

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی چه به صورت تک لنگه و چه به صورت دو لنگه، مناسب پارکینگ‌هایی است که فضای خالی در پشت درب وجود دارد و درب ‌می‌تواند به راحتی باز و بسته شود.

3) درب اتوماتیک سکشنال یا زیر سقفی پارکینگ

‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ سکشنال از جمله درب‌های اتوماتیک است که به صورت سقفی باز ‌می‌شود. این درب‌ها بیشتر برای پارکینگ‌هایی که فضای کافی برای باز و بسته شدن لولایی و یا ریلی درب پارکینگ ندارند، مناسب است.

درب‌های پارکینگ سکشنال در هنگام باز شدن هیچ فضای اضافی در خارج و یا داخل پارکینگ ایجاد ن‌می‌کنند و به سمت سقف باز ‌می‌شوند. به همین خاطر، این درب‌ها بهترین گزینه برای پارکینگ‌های کوچک محسوب ‌می‌شوند. در صورتی که نیاز باشد از فضای پشت درب پارکینگ استفاده شود، ‌می‌توان از این نوع درب‌های پارکینگی استفاده کرد. بدیهی است که این درب اتوماتیک پارکینگ، فقط برای پارکینگ‌های مسقف قابل اجراست.

درب‌های پارکینگ سکشنال از متریال‌های بسیار مقاوم ساخته ‌می‌شوند و کیفیت خوبی دارند. با این حال، در صورتی که نیاز به خرید این نوع درب‌ها، دارید بهتر است که با افراد متخصص در زمینه ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ مشورت کنید. قیمت درب اتوماتیک پارکینگ سکشنال، بستگی به عوامل مختلفی از جمله متریال مورد استفاده قرار گرفته و همچنین، کیفیت درب و سنسورها دارد.

4) درب اتوماتیک پارکینگ کرکره‌ای

درب اتوماتیک پارکینگ کرکره‌ای یکی دیگر از انواع درب‌های پارکینگ اتوماتیک هستند که با کیفیت بالا به فروش ‌می‌روند. این درب‌ها معمولا با متریال فولاد ساخته ‌می‌شوند. کیفیت بسیار بالایی دارند و مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت، ضربه و ... بسیار بالاست.

‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ کرکره‌ای، هم برای ساختمان‌های مسکونی و هم ساختمان‌های تجاری و مغازه‌ها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای، مانند یک کرکره در زمان نیاز، باز ‌می‌شوند و به سمت بالا هدایت ‌می‌شوند. شباهت‌های زیادی میان ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ کرکره‌ای و درب‌های پارکینگ سکشنال وجود دارد؛ اما این دو نوع درب با هم تفاوت‌هایی نیز دارند.

‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ سکشنال یا زیر سقفی، در هنگام باز شدن به سمت بالای سقف هدایت ‌می‌شوند و حالت جمع شدگی ندارند؛ اما ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ کرکره‌ای، در بالای درب جمع ‌می‌شوند و ساختار متفاوتی دارند.

درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای در‌‌اندازه‌های مختلف قابل نصب‌‌اند. در صورتی که نیاز باشد این درب‌ها برای پارکینگ‌های ساختمان‌های تجاری استفاده شوند، احتمالا نیاز به سفارش دادن درب‌های بزرگ‌تر است؛ اما برای مغازه‌ها و ساختمان‌های مسکونی، معمولا درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای، کوچک‌تر را سفارش ‌می‌دهند.

اگرچه درب‌های کرکره‌اي، به عنوان درب‌هاي اتوماتيک پارکینگ شناخته ‌می‌شوند؛ اما ‌می‌توان این درب‌ها را به عنوان درب مغازه، فروشگاه و ... نیز مورد استفاده قرار داد.

سنسورهای قابل استفاده برای درب‌های اتوماتیک

سنسورهای قابل استفاده برای ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، تنوع بالایی دارند. قیمت درب اتوماتیک پارکینگ بر اساس نوع این سنسورها نیز تعیین ‌می‌شود. سنسورهای استفاده شده برای درب‌های اتوماتیک، تعیین کننده امنیت درب‌ها خواهند بود. بنابراین، باید تا حد ممکن این سنسورها را با کیفیت و قابل اطمینان خریداری نمود. سه نوع سنسور برای تشخیص حرکت ‌می‌توانند برای ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ نصب شوند، از جمله:

1. سنسور مادوم قرمز اکتیو

این سنسور ‌می‌تواند فقط اشیا و اشخاص را تشخیص دهد. این سنسور ‌می‌تواند زمانی که افراد یا اشیاء، به دلیل عبور از جلوی نور مادون قرمز باعث شکسته شدن نور ‌می‌شوند، وارد عمل شود و حرکت درب را متوقف و یا شروع ‌می‌کند.

2. سنسورهای مادون قرمز پسیو

سنسورهای مادون قرمز پسیو، یکی از انواع سنسورهایی‌‌اند که بر روی درب اتوماتیک پارکینگ نصب ‌می‌شوند. این سنسورها ‌می‌توانند مانند دوربین‌های مادون قرمز درون ساختمان‌ها، فعالیت خودشان را در زمینه تشخیص تلفات حرارتی انجام دهند.

3. سنسورهای میکروویو

امواج الکترومغناطیسی با کمک سنسورهای میکروویو با طول موج بالا منتشر ‌می‌شوند. سپس، این امواج به راحتی از کف زمین، دیوار و ... برگشت داده ‌می‌شوند. در صورتی که امواج ارسال شده با امواج دریافت شده یکسان باشند، نشان دهنده این است که هیچ شیء یا جنبنده ای جلوی درب نیست.

در صورتی که امواج برگشت داده شده متفاوت از امواج ارسال شده باشد، نشان دهنده این است که یک شیء و یا جنبنده جلوی درب قرار دارد و این موضوع باعث ‌می‌شود که فعالیت درب اتوماتیک شروع و یا متوقف شود. سنسورهای میکروویو، جزء سنسورهای ایمن‌‌اند که ایمنی بسیار زیادی را برای ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ ایجاد ‌می‌کنند.

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ که به سنسورهای میکروویو، مجهز شده است؛ بالاتر از قیمت درب‌های اتوماتیکی است که با سنسورهای مادون قرمز مجهز شده‌‌اند.

مزیت‌های استفاده از درب اتوماتیک برای پارکینگ نسبت به درب‌های ‌‌قدیمی‌

مزیت‌های مختلفی وجود دارند که درب اتوماتیک برای پارکینگ را از درب‌های ‌‌قدیمی‌متمایز کرده‌‌اند. ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، از جمله درب‌هایی‌‌اند که ‌می‌توانند برای افزایش امنیت ساختمان و همچنین خودروها مورد استفاده قرار گیرند. کاهش نیاز به پیاده شدن و سوار شدن از ماشین و عدم نیاز به رها کردن ماشین در جلوی درب پارکینگ به صورت روشن، از جمله مزیت‌های استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ‌‌اند.

همچنین، در درب‌های اتوماتیک برای پارکینگ، نیاز است که سنسورهای مختلف استفاده شود و این موضوع امنیت ساختمان را بالاتر ‌می‌رود. مقاومت بالا، کاهش اتلاف زمان و ... از جمله مزیت‌های دیگر ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگی‌‌اند.


مزایای استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ

• راحتی استفاده: درب‌ های اتوماتیک پارکینگ را می‌توان با استفاده از ریموت کنترل باز و بسته کرد. این امر علاوه بر سرعت بخشیدن عبور و مرور، باعث می‌شود نیازی به پیاده شدن از خودرو و باز و بسته کردن درب به‌صورت دستی نباشد.


 • امنیت بیشتر: درب ‌های اتوماتیک پارکینگ معمولاً با سیستم‌های امنیتی مانند چشمی یا فایروال مجهز هستند. این سیستم‌ها از ورود افراد غیرمجاز به پارکینگ جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این درب های اتوماتیک پارکینگ اگر مانعی بر سر راه خود تشخیص دهند از حرکت ایستاده و به ماشین و یا هر شئ دیگر آسیب نمی‌رسانند. به‌طور معمول درب های اتوماتیک پارکینگ پس از تشخیص مانع دوباره باز می‌شوند.

 • عایق‌بندی بهتر: درب‌ های اتوماتیک پارکینگ می‌توانند به خوبی عایق‌بندی شوند. این امر موجب پیشگیری از ورود و خروج گرما و سرما به پارکینگ می‌شود.

 • زیبایی: درب های اتوماتیک پارکینگ نسبت به نمونه‌های دستی قدیمی از زیبایی بیشتری برخوردارند. درب اتوماتیک پارکینگی که با استفاده از متریال مرغوب تهیه شده و توسط کارشناسان طراحی می‌شود، نمایی زیبا و مدرن به ورودی ساختمان می‌بخشد.


نمونه‌های مختلف درب اتوماتیک پارکینگ

درب‌ اتوماتیک لولایی: این درب های اتوماتیک پارکینگ به صورت افقی باز و بسته می‌شوند.


 درب‌ اتوماتیک ریلی: این درب های اتوماتیک پارکینگ به صورت عمودی باز و بسته می‌شوند.

 درب‌ اتوماتیک سکشنال: این درب های اتوماتیک پارکینگ به صورت عمودی جمع می‌شوند. انتخاب نوع درب اتوماتیک پارکینگ به عوامل مختلفی مانند ابعاد پارکینگ، میزان تردد و بودجه شما بستگی دارد.


درب اتوماتیک پارکینگ





عوامل موثر در قیمت درب اتوماتیک پارکینگ

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ به عوامل مختلفی مانند نوع درب اتوماتیک پارکینگ ، ابعاد درب اتوماتیک پارکینگ ، میزان تردد در درب های اتوماتیک پارکینگ و برند درب اتوماتیک پارکینگ بستگی دارد. به طور کلی، قیمت درب های اتوماتیک پارکینگ از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است. هرچه متریال مصرفی در ساخت درب اتوماتیک پارکینگ مرغوب‌تر باشد، بی‌شک از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. البته درب های اتوماتیک پارکینگ مرغوب طول عمر بیشتری داشته و کمتر دچار مشکلات فنی یا مکانیکی می‌شوند. ابعاد درب اتوماتیک پارکینگ نیز از دیگر مواردی است که در قیمت تمام شده درب های اتوماتیک پارکینگ تاثیر مستقیم دارد. هرچه درب اتوماتیک پارکینگ بزرگ‌تر باشد، هزینه بیشتری برای نصب و راه‌اندازی درب اتوماتیک پارکینگ باید پرداخت شود.



نصب و سرویس مرتب ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید پس از خرید درب پارکینگ اتوماتیک در نظر داشته باشید، نصب درب‌های اتوماتیک است. با توجه به اینکه درب‌های اتوماتیک برقی جزء سیستم‌های الکترونیکی محسوب ‌می‌شوند، بهتر است که برای نصب درب الکترونیکی ، از افراد متخصص کمک بگیرید. به خصوص اگر درب اتوماتیک پارکینگ دارای ضمانت و خدمات پس از فروش باشد.

پس از نصب ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، نیاز است که به صورت دوره ای، درب‌های پارکینگ سرویس شوند. مراحل سرویس درب‌های پارکینگ با کمک روش‌های مختلفی انجام ‌می‌پذیرد و لازم است که شرکت درب اتوماتیک ارائه دهنده خدمات سرویس ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، حتما به صورت دوره ای و منظم درب‌های پارکینگ را سرویس کنند.

در صورت خرابی درب‌های پارکینگ، نیاز است که حتما در سریع‌ترین زمان ممکن این درب‌ها تعمیر شوند. چرا که ورود و خروج خودروها به پارکینگ، با خراب شدن درب پارکینگ، موتور الکتریکی آن و بازوها و ... مختل خواهد شد.

ایمنی درب اتوماتیک پارکینگ

ایمنی درب اتوماتیک پارکینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور کلی، درب‌های پارکینگ به واسطه داشتن سنسورهای تشخیص حرکت، ایمنی بالایی دارند. این درب‌ها ‌می‌توانند حرکت هر فردی را تشخیص دهند و در صورت نیاز حرکت نکنند.

ولی به هر حال، در صورتی که مراحل نصب ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ به درستی انجام نشود، ممکن است که ایمنی درب پارکینگ پایین بیاید. تعمیر، سرویس و نگهداری ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ نیز بر روی ایمنی این درب‌ها تاثیر بسیار مه‌می‌دارند.

توصیه ‌می‌شود که برای جلوگیری از حوادث ناخواسته، حتما مراحل نصب درب اتوماتیک برای پارکینگ را به صورت تخصصی انجام دهید. همچنین، سعی کنید که از بهترین جک‌ها و موتورهای الکتریکی کمک بگیرید تا درب اتوماتیک دچار مشکل نشود.

از جمله مواردی که ‌می‌توانند باعث کاهش ایمنی درب‌های پارکینگ شوند، ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• خراب شدن سنسورهای تشخیص حرکت درب پارکینگ

یکی از مشکلات رایج و در عین حال خطرناک در بین درب‌های پارکینگ اتوماتیک، خراب شدن سنسورهای تشخیص حرکتند. توصیه ‌می‌شود که حتما این سنسورها به صورت روتین بررسی شوند تا در صورت خرابی، خیلی زود تعمیر شوند.

• سقوط درب در اثر عدم مقاومت جک‌ها

در صورتی که مقاومت جک‌ها پایین‌تر از وزن درب‌های پارکینگ باشد، احتمال سقوط درب پارکینگ افزایش پیدا ‌می‌کند. توصیه ‌می‌شود که حتما در هنگام انتخاب جک‌ها، به وزن قابل تحمل آن‌ها توجه داشته باشید.

• خراب شدن فنرهای درب‌های کرکره ای و سقوط درب‌ها

یکی از مشکلات رایج در درب‌های کرکره ای، خراب شدن فنرهاست. حتما باید فنرهای درب‌های کرکره‌ای به صورت روتین بررسی شوند. چرا که در صورت خراب شدن آن‌ها، احتمال سقوط ناگهانی درب وجود دارد.

• تنظیمات نادرست موتورها و سنسورها

در صورتی که موتور الکتریکی درب اتوماتیک دارای تنظیمات نادرستی باشند، احتمالا درب به درستی باز یا بسته نخواهد شد. همچنین، سنسورها باید تنظیمات درستی داشته باشند تا در مواقع نیاز، مانع از حرکت درب شوند.

کدام درب اتوماتیک پارکینگ برای پارکینگ من مناسب‌تر است؟

شاید برای شما این سوال مطرح شود که کدام نوع درب اتوماتیک پارکینگ برای پارکینگ من مناسب‌تر است؟ به طور کلی، ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ بسته به نوع فضای پارکینگ و قیمت درب پارکینگ اتوماتیک، خریداری ‌می‌شوند. در صورتی که فضای پارکینگ کوچک‌تر باشد، نیاز است که از درب‌های ریلی و یا درب‌های سکشنال استفاده کرد.

درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای، بیشتر برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مناسب است. برای درب ساختمان‌های مسکونی و تجاری، بهتر است که از درب‌های ریلی، لولایی و همچنین، درب‌های سکشنال استفاده نمود. در صورتی که فضای پشت درب برای شما نیاز است، سعی کنید که اقدام به خرید درب اتوماتیک پارکینگ ریلی و یا سکشنال کنید.

در صورتی که پارکینگ مسقف دارید و فضای پارکینگ شما نیز کوچک است، ‌می‌توانید اقدام به خرید درب‌های پارکینگ زیر سقفی یا سکشنال کنید. درب‌های ریلی و همچنین، درب‌های لولایی، ‌می‌توانند هم برای پارکینگ‌های مسقف و هم برای پارکینگ‌های غیر مسقف خریداری شوند.

همچنین، در هنگام خرید درب اتوماتیک پارکینگ، به قیمت درب اتوماتیک پارکینگ و بودجه خودتان توجه داشته باشید و بر اساس بودجه خود، اقدام به خرید درب‌ها مانند درب اتوماتیک مثلثی کنید.

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ 

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ، به عوامل مختلفی بستگی دارد و لازم است که افراد برای تعیین قیمت، ابتدا نوع درب اتوماتیک پارکینگ مورد نیاز خودشان را انتخاب کنند و سپس، از شرکت‌های معتبر که اقدام به فروش ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ ‌می‌کنند، اقدام به خرید درب اتوماتیک برای پارکینگ نمایند.

هر چقدر کیفیت جک‌های درب پارکینگ اتوماتیک، موتور و ... بالاتر برود، قیمت درب اتوماتیک نیز بالاتر خواهد رفت. در صورتی که از سنسورهای مختلف برای کنترل درب پارکینگ استفاده شود، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری است.

عوامل مختلف دیگری نیز بر روی قیمت درب پارکینگ اتوماتیک تاثیر ‌می‌گذارد، از جمله:

• نوع جک سفارش داده شده برای درب پارکینگ

• وزن قابل تحمل جک درب پارکینگ

• قدرت موتور الکتریکی درب‌های پارکینگ

• طول بازوی جک درب پارکینگ

• و ...

نکات مهم در انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ

هنگام انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ باید به نکات زیر توجه کنید:


  • نوع درب های اتوماتیک پارکینگ: باید نوع درب اتوماتیک پارکینگ را با توجه به ابعاد پارکینگ، میزان تردد و بودجه خود انتخاب کنید.
  •  ابعاد درب های اتوماتیک پارکینگ: باید ابعاد درب را با توجه به ابعاد ورودی پارکینگ انتخاب کنید.
  •  میزان تردد در درب های اتوماتیک پارکینگ: باید میزان تردد را با توجه به تعداد دفعاتی که در روز از درب اتوماتیک پارکینگ استفاده می‌کنید انتخاب کنید.
  •  برند درب های اتوماتیک پارکینگ: باید برند درب اتوماتیک پارکینگ را با توجه به کیفیت و گارانتی آن انتخاب کنید.


در این مقاله سعی کردیم در رابطه با انواع درب اتوماتیک پارکینگ صحبت کنیم و جزئیات هر یک از این درب‌ها را بیان کنیم. ‌‌درب های اتوماتیک پارکینگ، دارای مزیت‌های مختلفی‌‌اند و هر کدام ‌می‌توانند باعث افزایش امنیت ساختمان‌ها و منزل‌های مسکونی شوند.

به عنوان نکته آخر باید بگوییم که قیمت درب اتوماتیک پارکینگ، بر اساس عوامل مختلفی تعیین ‌می‌شود. در صورتی که نیاز به دریافت خدمات جهت خرید درب پارکینگ و یا نصب آن را دارید، ‌می‌توانید با مجموعه‌های ارائه دهنده این خدمات، ارتباط بگیرید و در رابطه با قیمت درب اتوماتیک پارکینگ نیز سوال کنید.

درب های اتوماتیک پارکینگ مزایای زیادی نسبت به درب های دستی و سنتی قدیمی دارند. درب های اتوماتیک پارکینگ می‌توانند راحتی، امنیت، و زیبایی را به نمای ورودی ساختمان و درب پارکینگ شما ببخشند. هنگام انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ باید به نکات مهمی مانند نوع درب، ابعاد درب، میزان تردد و برند درب توجه کنید.

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ چقدر است؟ 

هزینه‌های بالای ساخت و ساز و تجهیز ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری باعث شده اغلب افراد قبل از هر اقدامی بخواهند برآوردی دقیق از بودجه مورد نیاز داشته باشند. درب اتوماتیک پارکینگ از تجهیزات جدیدی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب اطلاعات دقیق و کاملی درباره قیمت درب اتوماتیک پارکینگ در اختیار شما قرار دهیم. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه جک درب اتوماتیک مراجعه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب اتوماتیک

برخی از افراد تصور می‌کنند وقتی درباره قیمت درب اتوماتیک پارکینگ می‌پرسند، می‌توانیم یک قیمت ثابت و دقیق به آن‌ها اعلام کنیم. درحالی‌که این امکان وجود ندارد و فقط می‌توانیم با توجه به عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ بازه قیمتی این درب‌ها را تعیین کنیم. موارد زیر مهم‌ترین عواملی هستند که قیمت درب اتوماتیک پارکینگ را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 

تاثیر ابعاد بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ 

اولین عامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ اندازه آن است. قطعا با بزرگ شدن اندازه درب اتوماتیک، تولید کننده به متریال بیشتری برای تولید درب نیاز دارد و همین امر باعث بالا رفتن قیمت درب اتوماتیک پارکینگ می‌شود.

کیفیت متریال بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ 

دومین عامل مهمی که قیمت درب اتوماتیک پارکینگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کیفیت و مرغوبیت متریال مورد استفاده است. متریال‌های مختلفی که برای تولید درب اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند با درجه‌های کیفی متفاوت در اختیار تولید کننده قرار دارند. هزینه تولید درب اتوماتیک از مواد اولیه درجه یک و مرغوب بیشتر است و باعث می‌شود قیمت درب اتوماتیک پارکینگ بالا رود. با اینکه قیمت درب اتوماتیک پارکینگ تولید شده از مواد اولیه درجه یک بالاست، اما خرید آن به‌صرفه است. زیرا محصولات درجه یک دوام و ماندگاری طولانی‌تری دارند و به زودی خراب نمی‌شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض ندارند. آلومات مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز درب اتوماتیک ریولوینگ را در اختیار شما قرار دهد.

تاثیر جنس بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ 

اگر برای خرید درب اتوماتیک پارکینگ اقدام نمایید متوجه می‌شوید متریال‌های متنوعی برای طراحی و تولید آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع درب پارکینگ از جنس فولاد گالوانیزه، آهن و آلومینیوم موجود است که قیمت هر کدام از آن‌ها با هم تفاوت دارد. 

نحوه خرید درب اتوماتیک 

یکی دیگر از عواملی که قیمت درب اتوماتیک پارکینگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نحوه خرید درب است. اگر درب را از تولیدکننده و بدون واسطه خریداری کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید قیمت درب اتوماتیک پارکینگ مناسب‌تر باشد.

تاثیر قابلیت‌های درب اتوماتیک بر قیمت آن 

درب‌های اتوماتیک با قابلیت‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. در صورتی که یک درب اتوماتیک قابلیت اتصال به سیستم کنترل هوشمند داشته باشد قیمت آن بالاتر می‌رود. تاثیر نوسانات ارز بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ درب اتوماتیک با برندهای خارجی نسبت به برندهای ایرانی قیمت بالاتری دارد. حتی برخی از متریال‌های مورد استفاده برای تولید درب اتوماتیک ایرانی هم وارداتی هستند. بنابراین نوسانات ارز یکی دیگر از عوامل مهمی است که قیمت درب اتوماتیک پارکینگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دغدغه اغلب خریداران هزینه خرید و قیمت درب اتوماتیک پارکینگ است. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات دقیق و کاملی درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت این درب‌ها را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید برآورد دقیقی از بودجه مورد نیاز داشته باشید.


مقالات مشابه

کیفیت ماندگار است

Aluminum door, window and facade