×

به اشتراک بگذارید

  • ورق آلومینیوم پانچ متال

ورق آلومینیوم پانچ متال چیست؟

ورق آلومینیوم پانچ متال از متداول‌ترین ورق‌های آلومینیومی است که در طرح و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود. این ورق‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و جذابیت ظاهری که دارند، در نما سازی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق‌های پانچ آلومینیومی فضایی مدرن و شیک به ساختمان می‌بخشند. از این رو از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در همه جا شاهد بکار رفتن این پانچ‌ها هستیم. شما می‌توانید برای زیبا سازی فضای بیرونی خانه، اداره، اماکن ورزشی،جانپناه شیشه ای مقاوم  و... از این ورق‌ها استفاده کنید. به دلیل افزایش محبوبیت و کاربرد روز افزون این ورق‌ها تصمیم گرفته‌ایم به بررسی کامل و جامعی از ورق آلومینیوم پانچ متال بپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید.

نمایی مدرن با ورق آلومینیوم پانچ متال

ورق‌های پانچ متال آلومینیومی به خاطر شکل ظاهری منحصر به فردی که دارند نمایی بسیار زیبا و شیک. مدرن به ساختمان‌های اداری و مسکونی القا می‌کنند. ورق آلومینیوم پانچ متال جدا از زیبایی ظاهری که دارد، از عایق بسیار خوبی در برابر گرما و سرما برخوردار است. از آن گذشته مقاومت و استقامت بسیار بالایی نیز دارند و در مقابل ضربه‌های احتمالی، به راحتی نمی‌شکنند. به همین دلیل می‌توان با خیال راحت از آن‌ها استفاده کرد. به دلیل مزایا و ویژگی‌های بی شمار این ورق‌ها امروزه شاهد آن هستیم که در مراکز اداری، تجاری و تفریحی لوکس، اکثرا از ورق های آلومینیوم پانچ متال استفاده می‌شود. در واقع این ورق‌ها جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح کلاسیک از جمله سرامیک، شیشه، سنگ و... شده اند.

کاربرد ورق آلومینیوم پانچ متال

در واقع ورق آلومینیوم پانچ متال کاربردهای زیادی داشته و در اکثر اقلیم‌های آب و هوایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از آن گذشته شرکت‌های بسیاری وجود دارند که انواع مختلفی از این ورق‌ها را در طرح‌های متنوع و گسترده‌ای می‌سازند از این رو هر فرد با هر سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند یک ورق آلومینیوم پانچ متال متناسب با خواسته خود پیدا کند. حتی در برخی از خانه‌ها شاهد آن هستیم که از این ورق‌ها به عنوان دیواره‌ای خارجی برای ساختمان یا به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر نیز بسیاری از افراد از ورق آلومینیوم پانچ متال به عنوان مصالح تزئیناتی در بخش‌های مختلفی از ساختمان نظیر پله، سقف، دیوار، درب اتوماتیک، پارتیشن و سطح کفی زمین، سقف آسانسور و حفاظ محوطه استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید کاربرد ورق آلومینیوم پانچ متال در ساختمان‌ها بسیار زیاد بوده و روزبه‌روز به کاربرد آن‌ها افزوده می‌شود.



ورق آلومینیوم پانچ متال



انواع ورق آلومینیوم پانچ متال

ورق آلومینیوم پانچ متال در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود تا افراد بتوانند با توجه به سلایق خود، بهترین نوع آن را خریداری کنند. باآنکه این ورق‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند اما به طور کلی می‌توان آن‌ها را در 4 گروه مختلف طبقه بندی کرد. از جمله از انواع مختلف این ورق‌ها عبارت‌اند از:

ورق پانچ طرح گرد

ورق پانچ طرح گرد را می‌توان پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع ورق پانچ متال دانست. این ورق‌ها که از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و در مکان‌های مختلف و بی شماری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این نوع از ورق‌های آلومینیومی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین نوع ورق‌های آلومینیومی دانست.

ورق پانچ طرح مربع

ورق پانچ طرح مربع از زیباترین ورق‌های پانچ بوده و برای هر کسی چشم نواز و دلربا است. این ورق‌ها مقاومت و طول عمر بالایی داشته و حتی می‌توان در مکان‌هایی که مشکلات دسترسی و اجرایی نیز وجود دارد، به راحتی نصب شوند. از این رو در بین مردم بسیار پرطرف‌دار بوده و به وفور از آن‌ها استفاده می‌شود.

ورق پانچ طرح شکاف دار

ورق پانچ طرح شکاف دار بیشتر با طرح‌های بیضی شکل و مستطیلی شکل تولید ی شوند. از این نمونه ورق‌های پانچ اکثرا در دریچه‌ها، فیلترها، پنجره upvc و ... استفاده می‌کنند.

ورق پانچ طرح تزئینی

ورق پانچ طرح تزئینی زیبایی بسیار زیادی داشته و حتی بسیاری از مردم آن‌ها را به عنوان جذاب‌ترین نوع ورق آلومینیوم پانچ متال می‌دانند. از این صفحات می‌توان در مکان‌های مختلفی استفاده کرد اما بیشترین کاربرد آن در پارتیشن بندی فضای داخلی است. این صفحات نقش و نگارهایی گوناگونی داشته و طرح آن‌ها طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود از این رو در هر خانه یا اداره‌ای می‌توان یک نوع ورق پانچ طرح تزئینی متناسب با دکوراسیون داخلی پیدا کرد.

اگر قصد خرید ورق آلومینیوم پانچ متال را داشتید ممکن است مدل‌های مختلف دیگری نیز از آن پیدا کنید. چرا که این ورق‌ها روزبه‌روز با شیوه‌های جدید و طرح‌های مختلف در حال ساخت هستند. در نتیجه قبل خرید بهتر است در مورد انواع مختلف آن‌ها به خوبی تحقیق کرده و بهترین ورق‌ها را برای مصارف خود خریداری فرمایید.

مزایای استفاده از ورق آلومینیوم پانچ متال

ورق آلومینیوم پانچ متال به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیاد تبدیل به یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در طی چند سال اخیر شده است. شاید بتوان گفت مهم‌ترین و بهترین ویژگی این مصالح طول عمر زیاد و مقاومت بالای آن‌ها است. چرا که اکثر این مصالح در نمای ساختمان استفاده می‌شوند، یعنی مدام در معرض آسیب‌های مختلف ناشی از عواملی نظیر آب و هوا، تابش مستقیم نور خورشید، باران‌های اسیدی، برف و باران، باد و طوفان و ... قرار دارند. از این رو بایتی عملکردی قابل قبول داشته باشند تا سالیان دراز بتوان از آن‌ها بهره برد.

از دیگر مزایای استفاده از ورق‌های آلومینیوم پانچ متال سبک ‌وزن بودن آن‌ها است. ورق‌های آمونیومی به دلیل وزن کمی که دارند به راحتی جابه‌جاشده و مدت زمان نصب آن‌ها نیز بسیار سریع اتفاق می‌افتد. شایان ذکر است که این ورق‌ها به دلیل ساختاری که دارند، می‌توانند به آسانی بر روی مصالح دیگر نیز نصب شده و آسی و صدمه‌ای به سایر مصالح وارد نکنند. در کنار این ویژگی‌های گفته شده ورق پانچ متال مزایای دیگری نیز دارد. این ورق‌ها عایق بسیار مناسبی در برابر گرما و سرما بوده و نصب و استفاده از آن‌ها می‌تواند از اتلاف دما جلوگیری کرده و مصرف انرژی را به حد عقل برساند. همچنین شما در هر نقطه‌ای از ایران که زدگی کنید، فارغ از شرایط محیطی و جوی می‌توانید این ورق‌ها را نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید. رنگ آمیزی ورق آلومینیوم پانچ متال نیز یکی از مزایایی بسیار خوب این مصالح به شمار می‌رود. به‌طوری‌که شما هیچ‌گونه محدودیتی در رنگ آمیزی این ورق‌ها نخواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود تا اشخاص بتوانند پانل‌های خود را با هر سلیقه‌ای که دارند رنگ آمیزی کرده وان‌ها را با دکوراسیون داخلی خود وفق بدهند.

از دیگر مزایای ورق آلومینیوم پانچ متال که باعث افزایش محبوبیت این محصولات شده است عبارت‌اند از:

• زیبایی و جذابیت ظاهری

• سهولت در نظافت و تمیز کاری

• ایجاد تهویه مناسب

• عایق صوتی

• جلوگیری از ورود نور شدید

• دوام بالا

• و...

البته شایان ذکر است که این ورق ها مطابق با نوعی که ساخته می شوند علاوه بر مزایای گفته شده، ویژگی های منحصر به فردی نیز دارند. از رو هنگام خرید ورق های آلومینیومی انواع مختلف آن ها بررسی کنید.

نحوه نصب ورق آلومینیوم پانچ متال

همان گونه که پیش‌تر نیز گفتیم نحوهٔ نصب و اجرای این مصالح بسیار ساده است. برای نصب آن ابتلا لازم است تا زیر سازی فلزی روی ساختمان اجرا شود. سپس برای نصب ورق‌ها 3 روش مختلف وجود دارد که بسته به شرایط و نظر مهندس یکی از این 3 روش انتخاب می‌شود:

روش اول:

ورق‌ها با پیچ گالوانیزه بر روی زیرسازی فلزی بسته می‌شود.

روش دوم:

ورق‌های پانچ از لبه‌ها خم می‌گردد.

روش سوم:

از اکسسوری‌های مختلف نظیر براکت برای متصل کردن بیرون زدگی نما استفاده می‌شود.

هزینه ورق آلومینیوم پانچ متال

نصب و اجرای ورق آلومینیوم پانچ متال هزینه ثابت و مشخصی نداشته و عوامل بسیاری در تعیین قیمت آن مؤثر هستند. مهم‌ترین عواملی که قیمت این ورق‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند عبارت‌اند از:

• قیمت فلز آلومینیوم در بازار

• نوع طرح درخواستی

• اندازه و ابعاد ورق فلزی

• ضخامت حفره‌های ایجادی

• نوع سوراخ کاری

• کیفیت ساخت ورق‌ها

• و...

به‌خاطر نوسانات قیمت‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگامی که تصمیم قطعی به خرید ورق آلومینیوم پانچ متال داشتید ابتدا از چندین فروشگاه بازدید کرده و کیفیت ورق‌ها را با قیمت‌های آن‌ها مقایسه کنید تا سر آخر بتوانید یک تصمیم مناسب گرفته و خرید مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشید.

نکات خرید ورق آلومینیوم پانچ متال

در هنگام خرید ورق آلومینیوم پانچ متال بهتر است به سراغ فروشگاه‌های معتبر و نام‌آشنا بروید. در آنجا نیز می‌توانید از مشاورین فروشگاه نکات هم اجرایی و مزایای و معایب استفاده از آن‌ها را جویا شوید. همچنین اگر شخصی در اطرافیانتان وجود دارد که از ورق‌های آلومینیومی سر رشته دارد، بهتر است با وی صحبت کرده و از او راهنمایی بگیرید.

سخن پایانی

ورق آلومینیوم پانچ متال به دلیل مزای و ویژگی‌های بی شماری که دارند در انواع قسمت‌های ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مصالح به دلیل طرح‌های مختلف با هر سلیقه‌ای متناسب بوده و روزبه‌روز بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. ب طوری که امروزه این ورق‌های آلومینیمی به جایگزین بسیار مناسبی برای مصالحی نظیر سنگ، شیشه و ... تبدیل شده‌اند. امیدواریم شما نیز با خواندن این مقاله اطلاعات مفید و کاملی از ورق‌های آلومینیوم پانچ متال و انواع مختلف آن به دست آورده باشید.

مقالات مشابه

کیفیت ماندگار است

Aluminum door, window and facade