×

به اشتراک بگذارید

  • انواع پنجره های آلومینیومی

مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC

استقامت پنجره: با توجه به استحکام کششی بیشتر قاب آلومینیومی، پنجره های آلومینیومی و درب آلومینیومی upvc استقامت و قدرت بیشتری در تحمل بار و شرایط خاص آب و هوایی دارا هستند.

تنوع پروفیل و زیبایی در رنگ‌بندی: قاب پی‌وی‌سی دارای دو قاب ۶ و ۷ سانتی‌متری است در حالیکه قاب آلومینیومی دارای تنوع قاب از ۴ تا ۱۵ سانتی‌متر است تنوع فریم‌ها در آلومینیوم بیشتر از upvc است و همچنین به دلیل آنادایز شدن پروفیل‌های آلومینیومی این پنجره‌ها از زیبایی بالایی برخوردار هستند.

تفاوت ابعاد بازشو: با توجه به استحکام و سایزهای پروفیل آلومینیوم امکان ساخت پنجره‌هایی با ابعاد بزرگتر وجود دارد که باعث می‌شود ابعاد بازشو در پنجره‌های آلومینیوم تنوع بیشتری داشته باشد.

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک:

پروفیل‌های Thermal break (با شکست حرارتی) پروفیل‌هایی هستند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه‌های پلی‌آمید به هم متصل می‌شوند، تشکیل شده‌اند.پلی‌آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت‌های بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می‌کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه‌های پلی‌آمید هستند. تیغه پلی آمید در پروفیل پنجره های آلومینیومی ترمال بریک مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می‌شود. نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس است.


پروفیل پنجره‌های آلومینیومی نرمال:


پروفیل‌های نرمال، پروفیل‌های آلومینیومی با همه ویژگی‌های ذکر شده درباره آلومینیوم است که فاقد قطعات پلی‌آمید است و در مقایسه با نوع ترمال ویژگی‌های عایق بودن را کمتر داراست. همچنین استقامت کمتری در مقایسه با پروفیل‌های ترمال بریک دارند.

ویژگی‌های پنجره دوجداره آلومینیوم

مقاومت: فریم آلومینیومی مقاوم‌تر از فریم‌های ساخته شده از چوب‌های و یا آهن و یو‌پی‌وی‌سی و همچنین ارزان‌تر است. و میزان انقباض و انبساط کمتری در مقایسه با متریال نام‌برده داراست. همچنین در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب وبارش باران و آلودگی هوا و گرد و غبار مقاوم است و غیر قابل اشتعال است. پنجره دوجداره آلومینیومی از نظر مقاومت در برابر رطوبت، در و پنجره آلومینیومی قابل رقابت با فولاد ضد زنگ و یا فایبرگلاس است. در و پنجره‌های آلومینیومی عایق صوتی و حرارتی مناسبی هم محسوب می‌شوند. پنجره‌های آلومینیومی تا ۶۰ درصد در مقابل گرما و سرما عایق حرارتی هستند. همه این عوامل باعث می‌شود طول عمر پنجره‌های آلومینیومی افزایش پیدا کند و همین عوامل، تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی را با upvc به صرفه می‌کند.


اکثر فریم‌های آلومینیومی با پوششی از اکسید به فروش می‌رسند. این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم می‌شود که موجب می‌شود فریم پروفیل نسبت به رطوبت، ایمن شود. لذا در و پنجره آلومینیومی انتخابی ایده‌آل برای درهای بیرونی است که باید در برابر شرایط آب و هوایی خارجی مقاومت کنند. همچنین چارچوب در‌های چوبی در مقابل رطوبت ایمن نیست و در فلزی نیز دچار خش و خوردگی می‌شود.


قدرت پنجره آلومینیومی: با توجه به استحکام کششی بیشتر، قاب آلومینیومی نازک‌تر در مقایسه با دیگر فریم‌ها، درب محکم‌تری را فراهم می کند. وزن پنجره آلومینیومی یک سوم پنجره‌های آهنی است.همچنین نسبت وزن به استحکام استثنایی است.


نصب آسان پنجره آلومینیومی: درب آلومینیومی بسیار سبک‌تر از فریم درهای معمولی است. سبک وزن بودن طبیعی این درها نصب آن را آسان‌تر می‌کند.


حفظ و نگهداری آسان: نگهداری و حفاظت از در و پنجره آلومینیوم راحت است. چنین فریم‌هایی را می توان به طور مرتب با اسفنج مرطوب پاک کرد. معمولا نیازی به نقاشی‌های منظم و یا رنگ‌آمیزی برای حفظ ظاهر سطح آلومینیوم وجود ندارد.


زیبایی و تنوع رنگی: در و پنجره‌های آلومینیومی تنوع بسیار بالایی در رنگ‌آمیزی دارند همچنین در پنجره‌های آنادایز شده از زیبایی بالایی برخوردار هستند.

مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC

پنجره آلومینیوم:

آلومینیوم متریال قویتری در مقایسه با upvc است به این معنا که پنجره‌های آلومینیومی با ظاهر باریکتر می‌تواند با توجه به فریم‌های مختلف سطح بالایی از شیشه را تحمل می‌کند. به همین دلیل در ساختمان‌های تجاری و اداری بسیار محبوب است. همچنین برای پنجره‌های وسیع در خانه گزینه مناسبی است.

پنجره‌های آلومینیومی سازگار با محیط زیست هستند. به گونه‌ای قابل بازیافت هستند که آلومینیوم بازیافت شده بسیار با کیفیت است.

آلومینیوم انعطاف‌پذیری بیشتری در مقایسه با upvc  در پنجره upvc داراست.

طیف رنگ‌های موجود در آلومینیوم شگفت‌انگیز است و امکان انتخاب را برای شما فراوان کرده است.

با توجه به آزمایش‌های متعددی که روی آلومینیوم انجام گرفته است این ماده مقاومت بسیار بالایی در شرایط خاص جوی داراست.

پروفیل پنجره های دوجداره آلومینیومی نرمال


در و پنجره‌های آلومینیومی نرمال که یک سیستم بسیار پیشرفته آلومینیومی است در انواع قالب‌های اختصاصی با مقاطع ۴۰ و۶۰ و رنگ‌های بسیار متنوع ساخته و نصب ‌می‌گردد .از امتیازات برجسته سیستم‌های اختصاصی مقاومت آنها در برابر عوامل جوی ، باران و بادهای شدید و نداشتن لرزش است . آب بندی و هوابندی کامل و جمع‌نشدن آب درهنگام بارندگی و گردوغبار در لبه پنجره‌های آلومینیومی نرمال از ویژگی‌های این محصول می‌باشد و به آسانی و سریع می‌توان آنها را تمیز کرد .

پروفیل پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

پروفیل آلومینیومی ترمال بریک ماده عایقی است که در سمت خارجی چارچوب پنجره های آلومینیومی دوجداره قرار می گیرد. این مواد برای جلوگیری از جریان حرارتی که در مقاطع فلزی قاب ها اتفاق می افتد ضرورت داشته و پوشش حرارتی ساختمان را تشکیل می دهند. ماده ترمال بریک که مانع از هدایت حرارت می شود برای جدا کردن دو متریال یا دو سازه که دارای هدایت حرارتی بالایی هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی دنیا محسوب می شود که در آن یک عایق باعث شده است تا ارتباط آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. قابلیت دیگر این درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بر یک عایق بندی صددرصدی فضای درونی ساختمان است. لازم به ذکر است که پروفیل ترمال بریک آلومینیومی در عین زیبایی و ظرافت تمامی قابلیت های پنجره های یو پی وی سی را نیز دارا می باشد.

مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی دوجداره 

مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی

مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار

زیبایی فوق العاده ، تنوع رنگ زیاد

غیر قابل اشتعال

عایق صوتی

عایق رطوبتی و حرارتی

ایمن در مقابل سرقت و زلزله

مقاوم در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب وبارش باران

چرا باید از گالوانیزه در دوجداره آلومینیومی استفاده کنیم؟

استفاده از گالوانیزه برای استحکام بخشی و همچنین تحمل بارهای دینامیکی و استاتیکی وارد شده (شامل بارهای خارج و بارهای مستقیم) به پنجره از الزامات غیر قابل انکار سیستم پنجره های دوجداره می باشد و اینکه ادعا می شود میتوان برای پروفیلی خاص از گالوانیزه استفاده نکرد،بی پایه و اساس بوده و هیچ پشتوانه فنی علمی و یا استانداردی ندارد و در هیچ یک از استانداردهای تدوین شده چه در ایران و چه در سایر کشورها چنین موضوعی وجود ندارد.

از نظر مقاومت در برابر رطوبت، درب آلومینیومی قابل رقابت با فولاد ضد زنگ و یا فایبر گلاس است.


اکثر فریم های آلومینیومی با پوششی از اکسید در خرده فروشی ها به فروش میرسند.


این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم درب است که موجب میشود فریم درب نسبت به رطوبت و بی توجهی که در نگهداری از آن ممکن است صورت بگیرد، ایمن شود.


لذا درب آلومینیومی انتخابی ایده آل برای درهای بیرونی است که باید در برابر شرایط آب و هوایی خارجی مقاومت کنند.


چارچوب درب های چوبی در مقابل رطوبت ایمن نیست و درب فلزی نیز دچار خش و خوردگی می شود.


قدرت بیشتر پنجره آلومینیوم


با توجه به استحکام کششی بیشتر، قاب آلومینیومی نازک تر در مقایسه با دیگر فریم ها، درب محکم تری را فراهم می کند.


فریم آلومینیومی مقاوم تر از فریم های ساخته شده از چوب های جنگلی و یا آهن و مس و همچنین ارزان تر است.


نصب آسانتر پنجره آلومینیومی


درب آلومینیومی بسیار سبک تر از فریم دربهای معمولی است. سبک وزن بودن طبیعی این دربها نصب آن را آسان تر میکند.


حفظ و نگهداری راحت تر پنجره الومینیوم


نگهداری و حفاظت از درب الومینیوم راحت تر است.


چنین فریمهایی را می توان به طور مرتب با اسفنج مرطوب پاک کرد.


معمولا نیازی به نقاشی های منظم و یا رنگ آمیزی برای حفظ ظاهر سطح الومینیوم وجود ندارد


مطالعه بیشتر: نرده شیشه ای اکسپوز

درب و پنجره آلومینیومی

این روزها، بسیاری از افراد بسته به نوع نیاز خودشان علاقه مند به بازسازی ساختمان‌های مسکونی هستند. بسیار مهم است که در حین بازسازی ساختمان‌های مسکونی، از روش‌های مختلف و بهترین متریال‌ها استفاده شود. درب و پنجره ‌‌آلومینیومی از جمله درب و پنجره‌هایی‌اند که ‌می‌توانند برای خانه‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و ... مورد استفاده قرار گیرند. 

پنجره دوجداره آلومینیومی، در گروه پنجره‌های حرفه ای و پرطرفدار قرار ‌می‌گیرند که ‌می‌توانند زیبایی خاصی به ساختمان‌های مسکونی بدهند. خرید پنجره دوجداره آلومینیومی، مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با مزیت‌ها و جزئیات مختلف درب و پنجره ‌‌آلومینیومی صحبت کنیم.

پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی 

پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی یکی از انواع پنجره‌هایی است که به واسطه داشتن دو لایه شیشه در کنار هم، ‌می‌تواند به یکی از بهترین پنجره‌های موجود در بازار تبدیل شود. دوجداره بودن درب و پنجره‌های ‌‌آلومینیومی مزیت‌های بسیار زیادی دارد، از جمله کاهش اتلاف انرژی، عایق حرارتی و صوتی خوب و ... 
درب و پنجره آلومینیومی، دارای فریم آلومینیوم است. فریم آلومینیوم به عنوان یک فریم فلزی یک کم رسانا، ‌می‌تواند جایگزین خوبی برای آهن و فلزهای رسانای دیگر باشد. در گذشته برای ساخت درب و پنجره‌ها از فریم‌های آهنی استفاده ‌می‌شد؛ اما در حال حاضر، بیشتر از فریم آلومینیوم استفاده ‌می‌شود. 
آلومینیوم به کار رفته در پنجره دوجداره آلومینیومی، مقاومت خوبی در برابر ضربه و رطوبت دارد. این فلز ‌می‌تواند، تا سال‌های سال به عنوان یک فریم فلزی دور پنجره و درب باقی بماند، بدون اینکه پوسیده شود و یا دچار خرابی گردد. 
چرا از متریال آلومینیوم برای ساخت درب و پنجره استفاده ‌می‌شود؟ 
پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی که با فریم ‌‌آلومینیومی ساخته ‌می‌شود، ‌می‌تواند به عنوان یکی از بهترین پنجره‌های دوجداره شناخته شود و برای انواع ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار گیرد. مزیت‌های مختلف این درب و پنجره‌ها، به دلیل به کار رفتن آلومینیوم در این درب و پنجره‌هاست. اگرچه در گذشته از فلز آهن به عنوان فریم در درب و پنجره‌ها استفاده ‌می‌شد؛ اما به دلیل اینکه آهن رسانای بسیار خوبی بود، ن‌می‌توانست نیاز درب و پنجره‌ها را برای عایق بودن و عدم انتقال حرارت رفع کند. 
به همین خاطر، درب و پنجره‌های ‌‌آلومینیومی به تولید رسیدند تا مشکل عایق بودن آهن را برطرف کنند. آلومینیوم یکی از خاص‌‌ترین متریال‌هایی است که به دلیل داشتن مقاومت بالا در مقابل رطوبت، گرما، حرارت و ... ‌می‌تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد. 

پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی بهتر است یا پنجره آلومینیومی؟

به طور کلی، فریم آلومینیوم ‌می‌تواند برای پنجره‌های دو جداره و یا تک جداره مورد استفاده قرار گیرد و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. اما مزیت‌های مختلف دو جداره بودن پنجره، باعث شده است که این روزها افراد مختلفی به دنبال خرید درب و پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی باشند. 
درب و پنجره‌های تک جداره ‌‌آلومینیومی در کنار اینکه مقاومت خوبی دارند، ‌می‌توانند برای بسیاری از ساختمان‌ها مناسب باشند، ولی تک جداره بودن درب و پنجره‌ها، از جمله معایب آن‌هاست. چرا که تک جداره بودن درب و پنجره‌های دوجداره، به معنای کاهش عایق حرارت، گرما و صدا بودن، است.
بنابراین، اگر بودجه مناسبی برای خرید درب و پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی دارید، توصیه ‌می‌کنیم که حتما اقدام به خرید درب و پنجره‌های دوجداره کنید. چرا که این درب و پنجره‌ها عایق خوبی برای صدا، صوت و حرارت‌اند و برای ساختمان‌هایی که در شلوغ‌‌ترین نقاط شهر قرار گرفته‌اند، گزینه ایده آلی محسوب ‌می‌شوند.

آشنایی با انواع درب و پنجره ‌‌آلومینیومی 

اگرچه ‌می‌توان انواع درب و پنجره ‌‌آلومینیومی را با روش‌های مختلفی دسته بندی کرد؛ اما به طور کلی، دو نوع پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی وجود دارد، از جمله:

درب و پنجره‌های ‌‌آلومینیومی دوجداره معمولی

درب و پنجره‌های ‌‌آلومینیومی دوجداره معمولی یا نرمال، ساده‌‌ترین درب و پنجره‌هایی‌اند که با کمک پروفیل آلومینیوم ساخته شده‌اند. این درب و پنجره‌ها، عایق خوبی برای حرارت نیستند و این یک عیب برای آن‌ها محسوب ‌می‌شود. 
اگرچه به دلیل داشتن ویژگی‌های ظاهری زیبا و در عین حال مقاومت خوب، ‌می‌توان درب و پنجره دوجداره معمولی را به عنوان یکی از بهترین درب و پنجره‌ها شناخت. با این حال، در صورت نیاز به عایق حرارت برای درب و پنجره‌ها، نیاز است که افراد اقدام به خرید درب و پنجره‌های دوجداره‌‌ترمال بریک کنند. 

درب و پنجره‌های دوجداره ‌‌آلومینیومی ترمال بریک 

یکی از انواع درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، درب و پنجره‌هایی‌اند که عایق خوبی برای حرارتند. این درب و پنجره‌ها، به لطف یک لایه عایق در میان خودشان، یعنی پلی آمید؛ به یک درب و پنجره عایق و با مقاومت بسیار بالا تبدیل شده‌اند. 
ساختار درب و پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی با ساختار درب و پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی ترمال بریک، تفاوت چندانی ندارد. فقط یک لایه پلاستیک عایق در میان فریم آلومینیوم قرار گرفته است. درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، عایق خوبی برای حرارت و صوت است. به طوری که نسبت به دیگر درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، ‌می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد.

مزیت‌های مختلف درب و پنجره ‌‌آلومینیومی 

پنجره دوجداره آلومینیومی، از جمله پنجره‌های با کیفیت و با کاربرد بسیار متنوع‌اند. در ادامه به مزیت‌های مختلف این پنجره دوجداره، اشاره ‌می‌کنیم.
مقاومت بسیار بالا 
درب و پنجره آلومینیومی، نسبت به انواع درب و پنجره‌های موجود در بازار مانند درب و پنجره‌های یو پی وی سی، آهنی و چوبی، مقاوم‌‌تر است. این درب و پنجره‌ها، ‌می‌توانند در محیط‌های مختلف دوام بسیار زیادی داشته باشند. 
بیشترین سرعت بازیافت 
یکی از مزیت‌های پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی این است که دارای بیشترین سرعت بازیافت است. بنابراین، به محیط زیست آسیبی وارد ن‌می‌کند. 
داشتن زیبایی و تنوع در رنگ
درب و پنجره آلومینیومی، تنوع بالایی در رنگ دارد. از این رو ‌می‌توان آن را با رنگ‌های مختلف سفارش داد. این تنوع رنگ در درب و پنجره‌های دوجداره باعث ‌می‌شود که بتوان برای هر نوع دکوراسیونی آن‌ها را سفارش داد. 
امکان نصب سریع و آسان 
یکی از مزیت‌های دیگر درب و پنجره ‌‌آلومینیومی دوجداره این است که ‌می‌توان آن را در سریع‌‌ترین زمان ممکن نصب نمود. همچنین، سختی زیادی برای نصب این درب و پنجره‌ها وجود ندارد. 
قیمت به صرفه‌‌تر و ارزان‌‌تر 
قیمت یکی از مهم‌‌ترین معیارها برای خرید درب و پنجره است. خوشبختانه، قیمت خرید درب و پنجره دوجداره آلومینیومی، نسبت به قیمت خرید برخی از درب و پنجره‌ها، به صرفه‌‌تر است. به خصوص اگر اقدام به خرید درب و پنجره ‌‌آلومینیومی معمولی (غیر‌‌ترمال بریک) کنید. 
تعمیر و نگهداری ساده و ارزان 
‌به‌هرحال ممکن است که پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی دچار خرابی شود و این موضوع برای افراد نگران کننده است. خوشبختانه، امکان تعمیر پنجره دوجداره آلومینیومی، با قیمت مناسب وجود دارد. همچنین، برای تمیز کردن این درب و پنجره‌ها، نیاز به ماده شستشوی خاصی نیست و فقط ‌می‌توان با یک پارچه یا اسفنج نرم، این درب و پنجره‌ها را تمیز کرد.
معایب استفاده از درب و پنجره ‌‌آلومینیومی 
پنجره دوجداره آلومینیومی، جزء پنجره‌هایی است که به علت به کار رفتن بهترین فریم در آن، مقاومت خوبی در برابر رطوبت و حرارت بالا دارد. در کنار مزیت‌های مختلف درب و پنجره آلومینیومی، ممکن است این درب و پنجره‌ها دارای معایبی نیز باشند. به طور مثال، درب و پنجره‌های آلومینیومی، مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت و زنگ زدگی ندارند و ممکن است دچار خرابی شوند. 
همچنین، از دیگر معایب این نور درب و پنجره‌ها نسبت به درب و پنجره‌های یو پی وی سی یا درب و پنجره‌های‌‌ترمال بریک، این است که این درب و پنجره‌ها، عایق خوبی برای صدا و حرارت نیستند و به راحتی ‌می‌توانند حرارت را از خودشان عبور دهند. بنابراین، نسبت به درب و پنجره‌های دارای عایق و‌‌ترمال بریک، اتلاف انرژی بیشتری دارند. 

قیمت خرید درب و پنجره ‌‌آلومینیومی چقدر است؟ 

قیمت خرید درب و پنجره ‌‌آلومینیومی به عوامل مختلفی بستگی دارد و ن‌می‌توان قیمت مشخصی را برای این درب و پنجره‌ها ذکر کرد. یکی از عوامل مه‌می‌که بر روی قیمت این درب و پنجره‌ها اثر ‌می‌گذارد، متراژ مورد نیاز برای نصب پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی است. 
نوع درب و پنجره ‌‌آلومینیومی و نحوه باز و بسته شدن آن نیز بر روی قیمت نهایی این درب و پنجره‌ها تاثیر ‌می‌گذارد. بنابراین، لازم است که افراد برای اطلاع از قیمت دقیق درب و پنجره دوجداره آلومینیومی، از مجموعه‌هایی که اقدام به فروش این درب و پنجره‌ها ‌می‌کنند، استعلام بگیرند.
جمع‌بندی نهایی
در این مقاله سعی کردیم در رابطه با درب و پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی صحبت کنیم و ویژگی‌های این درب و پنجره‌ها را ذکر کنیم. درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، به دلیل داشتن مزیت‌های مختلف، توانسته به یکی از بهترین درب و پنجره‌ها تبدیل شود؛ ولی ‌به‌هرحال در صورتی که ملاک عایق بودن درب و پنجره باشد، بهتر است که از درب و پنجره‌های ‌‌آلومینیومی ترمال بریک استفاده شود که البته قیمت بالاتری نیز دارند. 
در هر صورت بهتر است بسته به نیاز و بودجه خودتان، بهترین پنجره دوجداره ‌‌آلومینیومی را خریداری کند. انتخاب بهترین فروشگاه جهت خرید این درب و پنجره‌ها، قطعا تاثیر زیادی بر روی کیفیت درب و پنجره خریداری شده شما دارد.

درب و پنجره آلومینیومی چیست؟

 پنجره دوجداره آلومینیومی یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر به وفور شاهد به کار رفتن آن در ساختمان‌ها بوده‌ایم. درب و پنجره آلومینیومی می‌تواند مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف داشته باشد و به راحتی در اثر گذر زمان تخریب نخواهد شد. کیفیت بالا و قیمت مناسب این پنجره‌ها باعث شده تا آن‌ها به یکی از پرفروش‌ترین پنجره‌های موجود در بازار تبدیل شوند.

 انواع درب و پنجره آلومینیومی

 آلومینیوم یکی از فلزات رایج برای ساخت محصولات مختلف از جمله درب و پنجره است. این فلز مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شرایط جوی مختلف دارد و می‌تواند به‌عنوان متریال اصلی برای ساخت درب و پنجره آلومینیومی مورد استفاده قرار گیرد. این درب و پنجره‌ها دارای یک فریم آلومینیومی و شیشه هستند. شیشه به کار رفته در آن‌ها می‌تواند دوجداره یا یک جداره باشد. بنابراین، می‌توان این محصولات را به درب و پنجره دوجداره آلومینیومی و درب و پنجره یک‌جداره تقسیم‌بندی کرد. پنجره دوجداره آلومینیومی؛ بهترین انتخاب برای ساختمان‌های مدرن پنجره دو جداره آلومینیومی، یکی از انواع پنجره‌های موجود در بازار است که به عنوان یکی از بهترین درب و پنجره آلومینیومی نیز شناخته می‌شود. همانطور که از نام پنجره دوجداره آلومینیومی مشخص است، این پنجره‌ها از شیشه دوجداره ساخته شده‌اند و جنس بسیار مرغوبی دارند. مهم‌ترین مزیت پنجره دو جداره آلومینیومی، عدم عبور صدا و حرارت از آن است. به طوری که می‌توان از درب و پنجره آلومینیومی دوجداره برای هر ساختمان مسکونی و تجاری که نیاز به عایق‌سازی آن است استفاده کرد.

 مزایای درب و پنجره آلومینیومی چیست؟

 درب و پنجره آلومینیومی با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند و امکان تولید آن‌ها به‌صورت تک‌جداره و دوجداره وجود دارد. مزیت‌های درب و پنجره آلومینیومی بسته به نوع شیشه به کار رفته در آن متفاوت است. به طوری که اگر از پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده شود، می‌توان شاهد مزایای بیشتری نسبت به زمانی بود که از درب و پنجره آلومینیومی تک‌جداره استفاده می‌شود. آلومینیوم به کار رفته در درب و پنجره آلومینیومی، مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی دارد و به دلیل وزن سبک، بار مرده زیادی را به ساختمان وارد نمی‌کند. پنجره دوجداره آلومینیومی در آینده به راحت بازیافت می‌شود و آسیبی را به محیط زیست وارد نخواهد کرد. با خرید درب و پنجره آلومینیومی، می‌توان از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری کرد.

 قیمت درب و پنجره آلومینیومی

 قیمت درب و پنجره آلومینیومی تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به جنس شیشه، کیفیت فریم، متراژ درب و پنجره و ... اشاره کرد. درب و پنجره‌های آلومینیومی می‌توانند به واسطه داشتن جنس مرغوب، به راحتی برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرند و ماندگاری بالایی نیز داشته باشند. بنابراین، حتی اگر قیمت درب و پنجره آلومینیومی بالا باشد، باز هم به دلیل مزایای زیاد این محصولات خرید آن‌ها به صرفه و اقتصادی است. با توجه به مزایای استفاده از پنجره دوجداره آلومینیومی، عملا خرید درب و پنجره تک‌جداره آلومینیومی بی‌فایده است. درب و پنجره دوجداره آلومینیومی می‌تواند در سایزبندی‌های مختلف و برای انواع ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار گیرد.


مقالات مشابه

کیفیت ماندگار است

Aluminum door, window and facade